Sonho komt aan
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sonho komt aan
Het is nog vroeg in de avond, maar het weer is donker en guur.
Sonho is vanmiddag in zijn koets vanuit Leiden vertrokken.
Hij had van Julius de routebeschrijving gekregen.
Gelukkig kon zijn koetsier de instructies goed lezen,
zodat na een uurtje of 3 rijden de koets de oprijlaan van het kasteel opreed.
Toen het rijtuig tot stilstand was gekomen bij de poorten, stapte Sonho uit en klopte op de poort.
Goedenavond Poortwachter.
Mijn naam is Sonho, deken van Leiden en Apostolisch vice-ambassadeur van het graafschap Holland. Ik ben hier op uitnodiging van heer Julius Victor de Ligne.
Zou u mij binnen willen laten?
En hij overhandigde de brief die hij van Julius gekregen had.
Sonho is vanmiddag in zijn koets vanuit Leiden vertrokken.
Hij had van Julius de routebeschrijving gekregen.
Gelukkig kon zijn koetsier de instructies goed lezen,
zodat na een uurtje of 3 rijden de koets de oprijlaan van het kasteel opreed.
Toen het rijtuig tot stilstand was gekomen bij de poorten, stapte Sonho uit en klopte op de poort.
Goedenavond Poortwachter.
Mijn naam is Sonho, deken van Leiden en Apostolisch vice-ambassadeur van het graafschap Holland. Ik ben hier op uitnodiging van heer Julius Victor de Ligne.
Zou u mij binnen willen laten?
En hij overhandigde de brief die hij van Julius gekregen had.
sonho- Aantal berichten : 57
Leeftijd : 56
Registration date : 11-11-07
Re: Sonho komt aan
Welkom Heer Sonho,
Het is mij een eer u te mogen ontvangen, Julius zal spoedig komen. We wachten wel op hem. Ik zal u al vast wat vertellen over het kasteel.
Het is mij een eer u te mogen ontvangen, Julius zal spoedig komen. We wachten wel op hem. Ik zal u al vast wat vertellen over het kasteel.
Johannes de Ligne- Admin
- Aantal berichten : 80
Registration date : 24-10-07
Ik dank u hartelijk.
Ik ben zeer benieuwd naar wat u mij kunt vertellen over dit prachtige kasteel.
Ik ben zeer benieuwd naar wat u mij kunt vertellen over dit prachtige kasteel.
sonho- Aantal berichten : 57
Leeftijd : 56
Registration date : 11-11-07
Julius Victor werd door een bediende op de hoogte gebracht van de aankomst van Sonho. Het was vanaf zijn kamer ongeveer een kwartier lopen naar de kasteelpoorten.
Jacobus, laat de koks vast een maaltijd bereiden. De Heer Sonho zal wel trek hebben na zijn lange reis.
Na dat gezegd te hebben verlaat de bediende zijn kamer. JuliusV trekt zijn sloffen uit en trekt zijn goede schoenen aan. Voor hij zijn kamer verlaat haalt hij nog een goede mantel van de haak.
Het is al aan het schemeren en de bedienden hebben de kaarsen in de hallen al aangestoken. Onderweg naar de poort komt JuliusV niemand tegen.
Bij de poort ziet hij dat zijn broertje reeds met Sonho staat te praten. Hij loopt op beiden af.
Johannes, ik zie dat je reeds kennis hebt gemaakt met onze oom. Welkom Sonho, zoon van Lambert de Ligne en Antoinette Fostés. Ik hoop dat u een goede reis heeft gehad?
U zult wel trek hebben. Ik heb onze bedienden reeds erop uitgestuurd om u een maaltijd te bereiden. Laten we ons naar de Ridderzaal begeven, daar is het warm en kunnen we onder het genot van een goed glas rode wijn wat spreken. Het is ons een genoegen dat u hier bent gekomen.
Johannes, laat jij de bedienden voor Sonho's paard en goederen zorgen. Sonho, volgt u mij? Vooral in het begin zult u nogal verdwalen als u in uw eentje de weg moet vinden.
Julius Victor gaat zijn oom voor naar de vertrekken van het Kasteel.
Jacobus, laat de koks vast een maaltijd bereiden. De Heer Sonho zal wel trek hebben na zijn lange reis.
Na dat gezegd te hebben verlaat de bediende zijn kamer. JuliusV trekt zijn sloffen uit en trekt zijn goede schoenen aan. Voor hij zijn kamer verlaat haalt hij nog een goede mantel van de haak.
Het is al aan het schemeren en de bedienden hebben de kaarsen in de hallen al aangestoken. Onderweg naar de poort komt JuliusV niemand tegen.
Bij de poort ziet hij dat zijn broertje reeds met Sonho staat te praten. Hij loopt op beiden af.
Johannes, ik zie dat je reeds kennis hebt gemaakt met onze oom. Welkom Sonho, zoon van Lambert de Ligne en Antoinette Fostés. Ik hoop dat u een goede reis heeft gehad?
U zult wel trek hebben. Ik heb onze bedienden reeds erop uitgestuurd om u een maaltijd te bereiden. Laten we ons naar de Ridderzaal begeven, daar is het warm en kunnen we onder het genot van een goed glas rode wijn wat spreken. Het is ons een genoegen dat u hier bent gekomen.
Johannes, laat jij de bedienden voor Sonho's paard en goederen zorgen. Sonho, volgt u mij? Vooral in het begin zult u nogal verdwalen als u in uw eentje de weg moet vinden.
Julius Victor gaat zijn oom voor naar de vertrekken van het Kasteel.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: